Kun Fayakun..
Dengan nama Allah yg Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

alhmdulillah..ari ni Allah bg pluang utk ku menulis 1 post stelh lama menyepi..Smlm..ikut kwn pegi tgk tayangan kt Dewan Idris..hajat di hati x nk p sbb sy ni memg x suka menonton..lebih2 ag ramai2..tp sbb ni dh 2nd time tayangan yg ITC Gen organised..so p jgak la..kna bg sokongan jgak wlupn kite x suka..btul x k.gie???:-) Tayangan 2 bertajuk KUN FAYAKUN..cter Indonesia..alhmdulillah ok jgak la cter 2..

"Selalu ada Pertolongan Allah"

Tu la pegangan n prinsip yg dipegang oleh watak utama cter..tbe2 bile fikir2 n refleksi diri balik..rse termuhasabah scara otomatik je..sbb dlm khidupan sharian kite,kite kna yakin bhwa Allah sntiasa bersama kite utk bg pertolongan..ag pn,Allah adalah sbaik2 pertolongan..Astaghfirullah..moga pengajaran yg diperoleh smlm mnjdknku lbih kuat n yakin pd janji Allah..

Di sini nk kgsi 1 lirik nasyid..sama2 kite koreksi diri..sama ada kite ni terglgn dlm klgn mne..hmba yg bersyukur atau sbaliknya..

MAWADDAH-Terima Kasih Tuhan

Terima kasih wahai Tuhanku
Yang sentiasa melimpahkan Rahmat-Nya
Membenarkan aku menghadap-Mu Tuhan
Yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang

Untuk bercakap dengan-Mu Tuhan
Mengizinkan kuminta pada-Mu
Memuja-memuji sepenuh hatiku
Memohon munajat pada-Mu Ya Rabbi

Terimakasih wahai Tuhanku
Yang sentiasa melimpahkan Rohmat-Nya
Membenarkan aku menghadap-Mu Tuhan
Yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang

Untuk bercakap dengan-Mu Tuhan
Mengizinkan kuminta pada-Mu
Memuja-memuji sepenuh hatiku
Memohon munajat pada-Mu Ya Rabbi

a a a a a....

Tapi aku khuatir ketika menghadap-Mu
Tidak pula pandai beradab dengan-Mu
Aku mula bimbang kalau aku derhaka
Dalam ketaatan bukan Rahmat dari-MU yang kudapat
Tapi ku kan dapat kemarahan-Mu
Ya Rabbal Alamin
Maafkanlah Aku
Ya Rabbal Alamin
Maafkanlah Aku

Labels: edit post
1 Response

Post a Comment

  • YM me!

    Followers

    PERJUANGANKU

    Pasti Tok Selehor
    (1994-1996)

    Sek Keb Kok Pasir
    (1997-2002)

    Maahad Muhammadi Perempuan,Kota Bharu
    (2003-2007)

    Darul Quran JAKIM,Kuala Kubu Bharu
    (29 Dec 2007-05 Julai 2008)

    IPGM Kampus Pendidikan Islam
    (14 Julai 2008-Dec 2013)